Farkas Anna

Farkas Anna vagyok, okleveles biológus-ökológus.

2007-ben végeztem a Debreceni Egyetem Természettudományi Karán, biológus-ökológus szakon. Ezután ugyancsak a Debreceni Egyetemen, a Juhász-Nagy Pál Doktori Iskola doktori képzésébe kerültem. A Ph.D. képzés keretein belül szitakötők, azon belül is elsősorban folyami szitakötők kutatásával foglalkoztam. Doktori disszertációm (ami hamarosan benyújtásra kerül) a folyami szitakötők kirepülési sajátosságait tárgyalja részletesen, több hazai folyószakaszon. Ennek eredményeiből indult ki a „Nagyvárosi szitakötők” kutatási projekt ötlete, amelyet ez a blog elsősorban hivatott bemutatni.

A kutatás célja tömören azt feltárni, hogy a Duna budapesti szakaszán a számos kedvezőtlen hatás (pl. vízszennyezés, városi környezet, hajóforgalom) hogyan befolyásolja a folyami szitakötők előfordulást és mennyiségi viszonyait, illetve hogy milyen mértékű antropogén eredetű halálozás lép fel a kirepülés során (vagyis egyszerűbben a természetes okokra visszavezethető halálozás mellett okoznak-e mortalitást a különféle emberi tényezők a kirepülő szitakötőknél). A blog elsődleges célja ezt a vizsgálatot bemutatni, minden fontosabb szakmai és nem szakmai szempontú eseményt és történést sorra véve.

A kutatást a TÁMOP 4.2.4.A/2-11-1-2012-0001 azonosító számú Nemzeti Kiválóság Program – Hazai hallgatói, illetve kutatói személyi támogatást biztosító rendszer kidolgozása és működtetése konvergencia program című kiemelt projekt támogatta. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.

komment
hozzászólás